Conjunctuurmeting
Sinds 2009 vindt twee keer per jaar de Hibin Conjunctuurmeting plaats. Het onderzoek onder leden van Koninklijke Hibin geeft inzicht in de ontwikkeling van de omzet in de bouwmaterialengroothandel en de effecten van conjuncturele ontwikkelingen daarop. De response onder leden beweegt zich de hele onderzoeksperiode in absolute aantallen rond de 35% en in percentage van de omzet in de branche op ruim 70%. Het onderzoek is daarmee in hoge mate representatief voor de gehele branche. De meting wordt uitgevoerd door een onafhankelijke partij (de laatste jaren door Buildsight).
Resultaten Conjunctuurmetingen
2024
Hibin Conjunctuurmeting najaar 2024
Hibin Conjunctuurmeting voorjaar 2024
2023
Persberichten
🔗Conjunctuurmeting najaar 2023
🔗Conjunctuurmeting voorjaar 2023
Rapportages
📄Conjunctuurmeting najaar 2023
📄Conjunctuurmeting voorjaar 2023
2022
Persberichten
🔗Conjunctuurmeting najaar 2022
🔗Conjunctuurmeting voorjaar 2022
Rapportages
📄Conjunctuurmeting najaar 2022
📄Conjunctuurmeting voorjaar 2022
2021
Persberichten
🔗Conjunctuurmeting najaar 2021
🔗Conjunctuurmeting voorjaar 2021
Rapportages
📄Conjunctuurmeting najaar 2021
📄Conjunctuurmeting voorjaar 2021
2020
Persberichten
🔗Conjunctuurmeting najaar 2020
🔗Conjunctuurmeting voorjaar 2020
Rapportages
📄Conjunctuurmeting najaar 2020
📄Conjunctuurmeting voorjaar 2020
2019
Persberichten
🔗Conjunctuurmeting najaar 2019
🔗Conjunctuurmeting voorjaar 2019
Rapportages
📄Conjunctuurmeting najaar 2019
📄Conjunctuurmeting voorjaar 2019
Vragen? Neem contact op met Steven van de Cruijs, communicatiemanager Hibin, via s.van.de.cruijs@hibin.nl