Algemene voorwaarden Hibin

In de bouwmaterialenhandel is het essentieel om te werken met duidelijke en goed op de praktijk afgestemde voorwaarden. Hibin biedt diverse algemene voorwaarden die zorgen voor rechtszekerheid, transparantie en een professionele samenwerking, zowel in B2B-transacties als in de verkoop aan consumenten.

Wat bieden de Hibin Algemene Voorwaarden?
Onze voorwaarden helpen ondernemers en hun klanten door heldere afspraken vast te leggen over levering, aansprakelijkheid en samenwerking. Dit verkleint risico’s, voorkomt misverstanden en bevordert een soepele bedrijfsvoering. Hibin biedt drie categorieën voorwaarden:

  • Verkoop- en leveringsvoorwaarden B2B: voor een duidelijke en betrouwbare basis bij zakelijke transacties. Lees verder.
  • Voorwaarden voor onderaanneming B2B (aanvullend): gericht op een efficiënte samenwerking en risicobeheersing bij projecten waarbij materialen worden geleverd én geïnstalleerd. Lees verder.
  • Consumentenvoorwaarden – Hibin Borg: ontwikkeld met de Consumentenbond en Vereniging Eigen Huis voor eerlijke en transparante afspraken bij verkoop aan particulieren. Lees verder.


Geschillencommissie - onderdeel Hibin Borg
Voor een snelle en eerlijke oplossing bij eventuele conflicten is Hibin aangesloten bij de Geschillencommissie Bouw- en Afbouwmaterialen. Dit biedt een onafhankelijke en laagdrempelige manier om geschillen professioneel af te handelen. Lees verder.

Garantiefonds - onderdeel Hibin Borg
Consumenten die zaken doen met een bij Hibin Borg aangesloten ondernemer kunnen erop vertrouwen dat het project altijd wordt uitgevoerd, zelfs bij faillissement. Er is een Garantiefonds waarmee is geregeld dat in zo’n geval een collegabedrijf het project overneemt. Lees verder.


Wil je meer weten over de Algemene Voorwaarden van Hibin en hoe deze jouw onderneming kunnen ondersteunen? Neem dan contact op.

Gebruik onderstaande links