Digitaliseringsstrategie is kernactiviteit van de groothandel
Digitaliseringsstrategie is kernactiviteit van de groothandel
"Groothandels hebben de laatste jaren hun speelveld zien veranderen door digitalisering. De macht in de keten leek te verschuiven naar fabrikanten en retailers, maar niets is minder waar. De groothandel is vanouds de verbindende factor tussen vraag en aanbod. Online platformen doen in feite hetzelfde, maar dan digitaal. Het doorvoeren van een digitaliseringsstrategie hoort dan ook de kernactiviteit te zijn van de groothandel.” In een studie van ING wordt op basis van cijfers, trends en casestudies de vraag beantwoord wat voor de groothandel de digitale businessmodellen van de toekomst kunnen zijn.
In de studie zijn voorbeelden uit verschillende sectoren opgenomen. Vanuit de bouwmaterialengroothandel beschrijven de auteurs het hybride e-commercemodel van DSG (Stiho, Giebels, Baars & Bloemhoff en Bouwmaat) op pagina 13.
Klik hier voor de samenvatting op de website van ING en hier voor complete rapport.