Geschillencommissie in 2021
Geschillencommissie in 2021
In 2021 zijn vijf nieuwe zaken ingediend bij de Geschillencommissie Bouw- en Afbouwmaterialen. In totaal heeft de commissie vorig jaar elf zaken behandeld. Geschillencommissie heeft het jaarverslag over 2021 gepubliceerd. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Geschillencommissie dat vorige week is gepubliceerd.
Cijfers
In totaal heeft de commissie elf zaken behandeld in het verslagjaar. In het grootste deel van de zaken betrof het een klacht over de tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst. In geen enkele zaak is de procedure vroegtijdig gestopt. In één geval zijn partijen alsnog onderling tot een oplossing gekomen en in zes zaken heeft de commissie een einduitspraak gedaan. Zij stelde hierbij drie keer de cliënt (deels) in het gelijk. In geen enkele zaak heeft de commissie geoordeeld dat zij niet bevoegd of niet ontvankelijk was. Aan het eind van het verslagjaar stonden er nog vier zaken open om verder te behandelen.
Hibin, de Geschillencommissie en de Consumentenbond richtten de Geschillencommissie Bouw- en Afbouwmaterialen op. De belangrijkste onderwerpen waarover bij deze commissie geklaagd kan worden, zijn: bouwmaterialen voor de woning, onderdelen voor een badkamer, toilet of keuken, of tegels voor op de wand of vloer. Tevens kan er geklaagd worden over een geplaatste bestelling en over de informatie of het advies dat een ondernemer heeft verstrekt.
Bekijk voor meer informatie de pagina van de Geschillencommissie Bouw- en Afbouwmaterialen.