Online b2b-bestedingen groeien met 13 %
Online b2b-bestedingen groeien met 13 %
90% van de zakelijke bestellers heeft het afgelopen jaar online besteld. Gemiddeld zijn de bestedingen gegroeid met 13% en bij grote bedrijven zelfs gemiddeld 47%. Dit blijkt uit de op 12 oktober gepubliceerde B2B E-commerce Markt Monitor 2022.
Deze groei van online aankopen lijkt door te zetten, aangezien de zakelijke besteller verwacht dat over vijf jaar 75% van de bedrijfsaankopen online zijn.
Meer dan de helft van de online zakelijke bestellers is ouder dan 50 jaar. De belangrijkste reden die door de zakelijke bestellers wordt gegeven is tijdsbesparing (35%) en het gemak van bezorging (28%).
Daarnaast geven de zakelijke bestellers aan dat ze vooral snelle levertijden willen tegen lage kosten en de optie om hun bestelling te volgen (track & trace).
Opvallend is dat bijna de helft van de online bestellers duurzaamheid aandragen als motivator om zakelijk online te bestellen.
Dit onderzoek is uitgevoerd door Ipsos onder 6.502 Nederlandse werknemers in opdracht van Currence, De Nieuwe Zaak, Intershop, PostNL en Thuiswinkel.org.
Lees hier het volledige artikel. De hele rapportage is via dezelfde link gratis te downloaden!